TJD - TARPTAUTINĖ JOGOS DIENA - birželio 21-oji

Pagrindinės Jogos praktikos gairės

 

    Žmogus, praktikuojantis jogą, turėtų vadovautis žemiau pateiktais jogos praktikos principais:

    Prieš jogos praktiką

  • Prieš pradedant praktikuoti jogą, reikia pasirūpinti patalpos, kūno ir proto švara (šauca).

  • Joga turi būti praktikuojama ramioje ir tylioje atmosferoje, atpalaidavus kūną ir protą.

  • Jogą reikia praktikuoti, kai skrandis yra tuščias arba nėra apsunkintas sunkiu maistu. Jeigu jaučiamas silpnumas, reikėtų ištirpinti nedidelį kiekį medaus šiltame vandenyje ir išgerti.

  • Prieš pradedant jogos praktiką, reikėtų pasirūpinti, kad šlapimo pūslė ir žarnynas būtų tušti.

  • Jogos asanų praktikoms naudojamas jogos kilimėlis, čiužinukas arba dekis.

  • Drabužiai turėtų būti lengvi, patogūs ir nevaržantys judesių.

  • Nederėtų praktikuoti jogos, jaučiant silpnumą, sergant, paskubomis ar esant streso būsenoje.

  • Sergant chroniškomis ar širdies ligomis arba jaučiant skausmus tam tikrose kūno vietose, prieš pradedant jogos praktiką, būtinai reikėtų pasikonsultuoti su jogos mokytoju arba gydytoju.

  • Taip pat derėtų kreiptis konsultacijos į jogos mokytoją mėnesinių ar nėštumo metu.

   

    Jogos praktikos metu

  • Jogos praktika turėtų prasidėti nuo maldos arba mantros, kuri sukuria palankią aplinką proto atpalaidavimui.

  • Jogos praktikos atliekamos lėtai, ramioje būsenoje, stebint kūną ir kvėpavimą.

  • Jogos praktikos metu nedera sulaikyti kvėpavimo, nebent tai sudaro tam tikrų pratimų dalį.

  • Jogos praktikos metu visuomet kvėpuojama pro nosį, nebent jogos mokytojas nurodytų kitaip.

  • Praktikos metu neįtempkite savo kūno ir niekada netempkite jo per jėgą.

  • Visuomet praktikuokite, atsižvelgdami į savo asmenines galimybes.

  • Praktikos reguliarumas ir pastovumas yra labai svarbūs, nes tik taip ateina apčiuopiami jogos praktikos rezultatai.

  • Kiekviena jogos praktika turi apribojimų ar kontraindikacijų, kurių būtinai reikia paisyti.

  • Jogos praktika turi pasibaigti meditacija, pabuvimu tyloje arba shanti patha.

   

     Po jogos praktikos

  • Nusiprausti galima praėjus 20-30 minučių po jogos praktikos.

  • Valgyti galima taip pat praėjus 20-30 minučių po praktikos.

   

    Maistas protui

    Kelios mitybos rekomendacijos gali užtikrinti kūno ir proto lankstumą bei padėti pasiruošti jogos praktikai. Paprastai jogą praktikuojančiam žmogui yra rekomenduojamas vegetarinis maistas, o asmeniui, sulaukusiam 30 metų, derėtų valgyti du kartus į dieną, išskyrus ligos atvejus arba dirbant sunkų fizinį darbą.

   

    Kaip Joga gali padėti

    Joga – tai išsivadavimo nuo visų saitų kelias. Tačiau atlikti šiuolaikiniai medicininiai tyrimai rodo, kad joga suteikia daug fizinių ir mentalinių privalumų, kuriuos patyrė milijonai jogą praktikuojančių žmonių. Šių tyrimų rezultatai rodo, kad:

  • Joga yra labai naudinga geros fizinės būklės, raumenų ir skeleto funkcionavimo bei širdies ir kraujagyslių sveikatos palaikymui.

  • Joga padeda gydyti cukrinį diabetą, kvėpavimo ligas, hipertenziją, hipotenziją ir daugelį kitų sveikatos sutrikimų.

  • Joga padeda sumažinti depresiją, nuovargį, nerimą ir stresą.

  • Joga padeda sureguliuoti menopauzių simptomus.

    Apibendrinus, Joga – tai kūno ir proto kūrybos procesas, nuklojantis kelią į džiugų, energingą ir kupiną pasitenkinimo gyvenimą.

Į viršų